fbpx

מי הוא קבלן מפתח ומה תפקידו?

קסדות של קבלני מפתח

תפקידו של קבלן המפתח הוא להוביל ולבצע את עבודות בניית הבית פרטי שלכם מתחילת התהליך ועד סוף תהליך הבנייה. זאת אומרת עד קבלת מפתח הבית למגורים.

תפקידי קבלן מפתח

קבלן מפתח אחראי לביצוע כל העבודות של בניית הבית הפרטי שלכם והוא צריך לעבוד בשיתוף פעולה ולנהל את כל הגורמים אשר לוקחים חלק בבניית הבית.

בתחילה עליו לעבוד מול המהנדס והאדריכל של הבית מבחינת כל הנושא של תכנון הבית ותוכניות עבודה לביצוע. על קבלן מפתח לרכז את כל התוכניות ולבדוק את ההתאמה שלהם לפרויקט.

לאחר שכל התוכניות מוכנות והאישורים תקפים על קבלן מפתח להתחיל את העבודה בשטח.     על קבלן מפתח בתחילה יש להכין את אתר הבנייה לעבודה, זאת אומרת לעשות מדידות של השטח, עבודות הריסה ופינוי- אם צריך, לספק גישה למשאיות, מנופים וטרקטורים ושאר כלים כבדים שנחוצים ( אם אתם בונים בית בבנייה טרומית- חשוב מאוד שיהיה גישה למנופים לאתר הבנייה), לדאוג למכולה של פינוי פסולת הבנייה, תיחום וגידור אתר הבניה ולספק חשמל ומים לפרויקט.

קבלן המפתח כמו שהבנתם נושא במלוא האחריות ויש לו כמה וכמה כובעים. בתחילה הוא הופך להיות קבלן שלד ובונה את הבסיס מהיציקות ועד בניית השלד של הבית. לאחר מכן עם הכניסה לבית עליו לנהל ולפקח את בעלי המקצוע כמו החשמלאי והאינסטלטור לדאוג לריצוף, צבע ולכל עבודות הגמר. יש על קבלן מפתח אחריות גדולה מאוד ובגלל זה חשוב שיצוות מנהל עבודה מנוסה שיפקח על זמני העבודה ואיכות העבודה ובכלל שידאג לכוח אדם בעל ניסיון.

איך לבחור קבלן מפתח

  • רישיון קבלן- חשוב שקבלן המפתח יהיה רשום בפנקס הקבלנים של מדינת ישראל. תבקשו לראות את התעודה ותבדקו שהתעודה על שם הקבלן עצמו ולא על שם של אדם אחר.
  • זמינות- יש לבדוק מול הקבלן מה הזמינות שלו להתחלת עבודה והאם יש לו עוד עבודות באותו הזמן.
  • המלצות- לבקש מקבלן מפתח לראות עבודות שסיים ועבודות בתהליך, וכמובן המלצות מלקוחות שהקבלן המפתח בנה להם בית.
  • ניסיון- בחרו קבלן מפתח בעל ניסיון של שנים בתחום הבנייה בכלל ובתחום בניית בית פרטי צמוד קרקע בפרט.
  • בנייה טרומית- אם בחרתם בבנייה טרומית חשוב שהקבלן בעל ניסיון בתחום. לבדוק מול איזה חברה הוא מזמין את יציקות הבטון ואיזה איכות היציקות.
  • מיקום גאוגרפי- לברר היכן קבלן המפתח ממוקם מכיוון שאם תזדקקו לו לאחר סיום הבנייה והוא רחוק ממכם יהיה קשה יותר לקבל את לשירותיו.
    שנת בדק- לפי החוק בישראל יש ללקוחות שנת בדק בית.
  • מה זאת אומרת שנת בדק? אחריות. אם במהלך השנה יש לבצע תיקונים במבנה על הקבלן לעשות זאת כמובן ללא תשלום נוסף. חשוב לבדוק מולו שהוא מודע לתהליך ואף להכניס זאת לחוזה בינכם.
  • ביטוח- לוודא שהקבלן מבוטח ויש לו פוליסת ביטוח גם לקבלני משנה וביטוח צד ג'.
  • חומרי בנייה- לוודא שקבלן מפתח רוכש את חומרי הבנייה הטובים ביותר ולא מנסה לחסוך על הבית שלכם.
  • שיתוף פעולה- חשוב שקבלן המפתח ואתם תהיו על אותו קו והוא ידע לעבוד ולדרוש את המיטב עבורכם מול בעלי המקצוע ונותני השירות כמו החשמלאי, האינסטלטור ,איש אלומיניום, חברת המטבחים וכו'.

למה בסופו של דבר לבחור קבלן מפתח

כמו שהבנתם זו לא עבודה פשוטה כלל וכלל!

קבלן מפתח אחראי על כל העבודות הבנייה והעבודה מהתחלה ועד הסוף וחוסך לכם הרבה מאוד כאבי ראש .

ובגלל האחריות הכבדה בבחירת קבלן מפתח רצוי לבחור קבלן מפתח מנוסה שבדקתם וראיתם עבודות שלו וגם קיבלתם המלצות עליו.

אל תתפתו לבחור קבלן מפתח זול או קבלן מפתח שאתם לא בטוחים לגביו. שוב אנחנו מזכירים לכם, בחרו רק בקבלן מפתח שרשום בפנקס הקבלנים!

יש לשיכולים שלכם משקל כבד וכרוך בו הזמן, הכסף והשקט שלכם ובסופו של דבר גם האיכות חיים בבית החדש שלכם.

"ברסוף"- היא חברה קבלנית מעל שני עשורים, רשומה בפנקס הקבלנים ובעלת ניסיון עשיר אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו להכיר ולראות עבודות שביצענו.

צרו קשר או השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם.

פוסטים אחרונים

פרויקטים אחרונים

יצירת קשר

לתיאום פגישת יעוץ ללא עלות